Кохання

Найуспішніші ресторанні концепції

Почнемо з визначення самого слова «концепція». Концепція – це сформований зміст, ідея, думка. Якийсь шлях, який повинен визначити кінцеву мету і пункти по яких її можна досягти.

Іншими словами це все що ви бачите і не бачите в ресторані. Починаючи з вулиці, входу, вікон, приміщення. Меню і технології його приготування, обладнання та способів подачі самого блюда. Інтер’єру та уніформи офіціантів. Важливо все, кожна деталь, тому що ресторанний бізнес складається з кожною, нехай невеликий, але деталі. Як наприклад Старбакс писали ім’я на стаканчику. Необхідно скомпілювати і подати гостям як єдиний продукт. (не плутати з продуктами в магазині)

За основу тут завжди виступає основна ідея або думка проекту. Але не просто ідея, а грамотна реалізація, способу доведення до останнього штриха. Неймінг – відповідає за красиво назва і статусний рядок. Маркетинг – формує план посіву інформації про заклад. Концепція визначає вибір клієнта у вашу сторону. Формат закладу – визначає час проведення і набір очікувань для клієнта.

Чому ж існує стільки концепцій закладів? Відповідь проста, висока конкуренція. Навіть лише один напрям народжує багато концепцій. Візьмемо наприклад паназию. Вона може бути ультра-сучасної, класичної, географічної (в’єтнамка наприклад), міні-форматом, відкритою кухнею, дорогим і комфортним залом, корнером і т. д. У будь-якого напрямку буде конкуренція.

І треба дуже уважно вивчити, а ще важливіше запропонувати то навіщо підуть саме до вас.

Розповівши що у нас «смачно», на сьогодні це нічого не значить. Необхідно подарувати емоції, можна застосувати навіть термін «театр». Люди йдуть за емоціями, за візуальним рядом, комфортом, смаком, кольором, атмосферою, сервісом, швидкістю подачі, зручною локацією.

З чого формується концепція?

Концепція формується з наступних факторів:

  1. Назва
  2. Формат закладу
  3. Слоган або статусний рядок
  4. Меню і страви
  5. Напої
  6. Фірмовий стиль для подачі матеріалу, формати.
  7. Зонування простору
  8. Дизайн інтер’єру, де є освітлення, меблі, оздоблення, декорації, арт-об’єкти
  9. Подача, формат, посуд.
  10. Уніформа
  11. Звуковий супровід
  12. Запахи

Подивіться навколо на успішні концепції, чому нам багато гостей? Зверніть увагу на все, що там є, сходіть в різні години, купуйте і тестуйте всі страви. Це розширить ваші уявлення. І не пробуйте порівняти успішний заклад де далеко від вас (інша країна або з мільйонного міста на невелике місто). Тут багато факторів які вплинули на успіх, високий трафік, середній чек, поруч інститут, та багато якихось факторів. Але тут можна вловити думку, ідею, продукт, подачу.

Завтра завжди буде орієнтир клієнта на концептуальні заклади і зрозумілу їжу. Це безпрограшний варіант, якщо ви взагалі вперше розглядаєте старт в громадському харчуванні.

Перевірені ідеї, які можна застосувати (якщо цього поруч ніхто не зробив)

  • Додати веганські аналоги продукту
  • Залучити фермерів і розповісти про еко продукти в складі блюд.
  • Нові технології приготування (обладнання), на шеф-фестах завжди можуть здивувати.
  • Індивідуальні продукти. Кхемерская морква або абрикосове пиво. Апельсинове вино з жаркої Андалусії або Барамунди на пару.
  • Можна прийти з улюбленим вихованцем.
  • Набір сетів для знайомства з закладом.
  • Подача ножів і приладів у спеціальних коробочках
  • Запросити на майстер-класи з приготування для гостей або для самих маленьких відвідувачів.
  • Запропонувати їжу в цікавих упаковках, тюбиках, заморожування. Готовий ВТМ для дачі, для пікніка ( збери бургер з заготовок на природі)
  • Додайте живу музику, читання віршів, саксофон, читки, стендап-коміків.
  • Сезонно підтримайте фасад і вхідну групу. Квіти, рослини, стрічки, кашпо, фрукти, освітлення і т. д.
  • Пиарьте свого шеф-кухаря. Запрошуйте нових шеф-кухарів з обміну, проведіть батл або вечір в 6 рук.
  • Влаштуйте гастро-вечері.
  • Проведіть благодійний захід, запросіть відомих ведучих.
  • Зробіть сезонна пропозиція від коктейлів до страв і десертів в залежності від регіону і продукту.
  • Привезіть рідкісний продукт (наприклад локальний холодець “Мос”, костромську чорну сіль, мантак, биштак або імпортний Хаукарль, котлети з нутрії і т. д. тільки самі спочатку продегустуйте)
  • Організуйте іммерсівний вечерю, де гості занурюються в сюжет постановки театралізованого вечора.
  • Зробіть пропозиції в меню. Наприклад – Баланс (з калоріями, корисно їжі) або обід за 20 хвилин. Сімейне, оригінальне, гастрономічне.

Спробуйте, експериментуйте і обов’язково фіксуйте, що отримало більший відгук, але не з першого разу, а з декількох. Подумайте що говоритимуть гості побувавши у вас, це важливо і недорого в порівнянні з рекламними бюджетами)

Ну а основними і популярними напрямками в суспільно харчуванні пропонуємо на вибір:

«Італійка» – смачна і зрозуміла кожному страви, піца та паста, соуси, сири та вино. Форматів сотні. Виберете свою. Починаючи від моно-продукту, закінчуючи сімейними рестораном з концертною зоною.

«Кава» – у нас в середньому/приблизно, людина випиває по 300 чашок в рік. Додайте сюди круасани, десерти, страви на грилі або з яєць. Пекарню або кондитерську. Можна зупинитися на одному кави, але запропонувати унікальні з масмарт продукт.

«Паназия» – об’їжджений формат, який досі в обоймі кожного ресторатора. Концептуальна або демократична, гастрономічна або класична. Привезені шефи, продукти, ВТМ і багато іншого.

«Пиво» – після напою, з’являється розвиток до закусок. Стейки або бургери. Тут безліч варіантів розвитку. Томатне пиво і стейки сухого визрівання.

Як бачите основою більшою мірою виступає напій під яке адаптується меню. Звісно є і коктейльні бари, рюмочние, чайні, веган-заклади, бістро, кежал ресторани, ресторани високої кухні, пекарні, рибні ресторани, стріт-фуд, фрі-флоу, клуби, парові, кафе, фаст-фуди, гриль-бари і сотні форматів. Ми запропонували найпопулярніші, грунтуючись на аналітиці заявок і дизайн-релізів наших проектів.

Починаючи розробляти концепцію, можливо ви створите щось нове на ринку, коли вас будуть копіювати і розповідати всім про вас і продукт, який зможете знайти тільки ви. Тимчасові учасники концепції, такі як маркетолог, дизайнер, арт-директор або керуючий будуть брати участь на пів-дорозі, а от вам треба пройти весь шлях.